Cum scapi de mobila veche și molozul de la renovare?

2 iulie, 2019

Orice renovare a unui apartament vechi vine la pachet cu o mulțime de moloz. E firesc până la urmă pentru că amenajarea interioară înseamnă folosirea multor materiale de construcții, dar mai întâi de toate înseamnă eliminarea celor vechi. Resturi de gresie și faianță, tocuri vechi de ferestre și uși, mobilă deteriorată, bucăți din tencuială, e normal ca în prima fază a renovării să se strângă o mulțime de materiale vechi și moloz. Cum scapi de toate aceste lucruri nefolositoare în planul de renovare al locuinței tale fără a încălca legea? Bănuim că știi că nu ai voie să arunci aceste materiale la ghena unde obișnuiești să arunci gunoiul din gospădărie pentru că riști să primești amendă.

Tocmai de aceea, exact acest lucru ne-am propus să-ți explicăm, cum poți scăpa corect de mobila veche și moloz atunci când îți amenajezi apartamentul:

Cum scapi de mobila veche și molozul de la renovare

1. Stabilește cu echipa de meșteri dacă în prețul renovării apartamentului intră și strânsul molozului în saci și căratul sacilor afară.

Poate inițial când cauți o firmă de amenajare interioară a apartamentului ți se pare un detaliu neimportant, însă odată ce renovarea începe, s-ar putea să ai neplăcuta surpriză ca meșterii să te sune permanent pentru a elibera zona de lucru și pentru „a-i scăpa” de materialele care trebuie aruncate. Indiferent că vei opta pentru ghena de gunoi din partea primăriei sau că apelezi la o firmă privată de transport moloz, ideea este să stabilești dacă meșterii se vor ocupa de căratul sacilor cu moloz și obiectelor vechi de aruncat.

2. Solicită o ofertă și programează din timp debarasarea de mobilă și transportul molozului.

Pentru că există posibilitatea ca momentul în care începi renovarea apartamentului să fie în sezonul de concedii și să nu găsești angajați disponibili atunci când ai tu nevoie, pentru că orașele sunt foarte aglomerate sau pentru că în blocul unde locuiești nu există spații de parcare, cel mai bine este să soliciți o ofertă clară în care să se menționezi clar ziua și ora la care se poate face debarasarea și transportul molozului. 

3. Donează piesele de mobilier în stare bună sau dă-le la reciclare. 

Un alt lucru pe care ar fi bine să-l faci înainte de a începe procesul de renovare al apartamentului este să cauți persoane care ar avea nevoie de mobilierul tău dacă acesta se află încă în stare bună. Dacă nu găsești o persoană căreia să-i donezi mobilierul sau electrocasnicele, ține cont de faptul că există firme de debarasare mobilier, care iau în calcul starea mobiliei vechi și dacă aceasta mai poate fi folosită sau donată, plătești taxa de debarasare la un mai preț mic. În cazul în care mobilierul este total deteriorat și nu mai poate fi recuperat, acesta va fi reciclat urmându-se instrucțiunile legate de materialul din care este produs. Există însă și firme care te scapă gratuit de mobilă deoarece se ocupă de reciclatul mobilei vechi. Așa că la o simplă căutare după cuvinte cheie reciclare mobilă, colectare mobilă veche, debarasare mobilă, evacuare mobilier poți găsi o firmă care să vină să le ia gratuit. Așa că nu uita să verifici acest detaliu!

4. Reciclează electrocasnicele

Dacă în procesul de renovare apartament intră pe lângă debarasarea mobilierului și electrocasnicele aferente, află că există un serviciu naţional, destinat tuturor românilor interesaţi să protejeze mediul înconjurător, de colectare selectivă a deşeurilor electrice. Practic, dacă în locuința cea nouă vei schimba electrocasnicele care înseamnă mașină de spălat, aragaz sau frigider, și vrei să scapi de cele vechi, poți suna la TelVerde 0800 444 800 pentru a programa o preluare gratuită de la domiciliul tău. Pe baza unei programări, un operator local partener va veni să preia deşeurile direct de la uşa apartamentului în renovare și le va duce la fabrica de reciclare.

5. Apelezi la o firmă de salubritate a primăriei.

În funcție de zona unde locuiești, primul pas pe care ar trebui să-l faci în procesul de renovare, dacă apelezi la serviciile de salubritate ale primăriei, este să contactezi telefonic sau prin email angajații din departamentul Administrației Domeniului Public. Colectarea se va face prin intermediul unui container de dimensiuni mari, pe care poate l-ai văzut uneori în zona unde locuiești, pe care reprezentanții firmei de salubritate ți-l aduc și-l plasează în spatele blocului în general sau într-o zonă unde este spațiu disponibil și nu blochează. În acest caz, principalele inconveniente ar fi faptul că trebuie să dispui de acest spațiu în fața sau în spatele blocului unde locuiești și că timpul este limitat, în general 24 de ore. 

6. Apelezi la o firmă privată de transport moloz

În acest caz, angajații firmei de transport moloz vin și colectează sacii de moloz din apartamentul pe care îl renovezi și îl duc ei la groapa de gunoi, unde plătesc o taxă pentru a-i arunca. Prețul pe care îl vei plăti va fi per sac. Tarifele variază în funcție de fiecare firmă în parte, ideea este că va exista o diferență de preț în funcție de un aspect: cine îi cară din apartament până la mașina de colectare. Dacă îi vei căra tu de la apartamentul în renovare până jos la mașină, atunci prețul va fi mai mic, aproape la jumătate. Dacă munca e făcută integral de angajați și ei te scapă complet de moloz, atunci așa cum spuneam prețul este mai mare. 

7. Repartizează și depozitează corect molozul.

În primul rând, ai nevoie de saci rezistenți și încăpători în care să transporți molozul, saci pe care îi găsești la magazinele de bricolaj. În al doilea rând, încearcă să repartizezi corect resturile de moloz și să nu depozitezi lucruri foarte grele sau ascuțite în saci de plastic sau să umpli sacii fără ca ei să poată fi ridicați. De exemplu, molozul de gresie și faianță e bine să fie depozitat în saci mai rezistenți, de rafie, dar sacii să fie umpluți doar o treime sau cel mult jumătate, pentru ca ei să poată fi transportați. 

8. Anunță administrația blocului și vecinii.

Un alt pas important de care ar fi bine să nu uiți în procesul de renovare apartament este să anunți administrația blocului și să vorbești cu vecinii, odată din cauza disconfortului creat și îl al doilea rând pentru ca accesul în bloc și debarasarea mobilei și molozului să fie rapid făcute. Postează un anunț la avizier cu ziua în care vei scăpa de moloz, deci să nu existe reclamații vizavi de folosirea liftului sau de vecinii care închid ușa de la intrarea în bloc etc. De asemenea, fii pregătit să cureți ori să vorbești cu omul de serviciu pentru că inevitabil în urma debarasării prin spațiile comune ale blocului curate (hol, lift, intrare bloc) se va lăsa cu mizerie și praf. 


Cu cât renovarea unui apartament este mai amplă și aici vorbim de un apartament cu 3 sau 4 camere, cu atât cantitatea de moloz din timpul lucrărilor va fi mult mai mare. E foarte important însă să înțelegi faptul că molozul trebuie debarasat legal și corect pentru a arăta respect față de vecinii tăi și de mediul înconjurător în care trăiești.

preloader